بافت های فرسوده شهر ایلام باید در محلات مختلف شناسایی و قابلیت ها و ظرفیت های آنها احصاء شود  

دیدار و نشست  همتی نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی، افشین مظفری شهردار ایلام و مظفر میرزاد رییس شورای اسلامی شهر با دکتر آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت باز آفرینی شهری ایران و همچنین  ناصری فر مدیرکل نظارت بر امور اجرایی شرکت بازآفرینی ایران در خصوص احیا و توسعه بافت های فرسوده شهری.
کد خبر: ۱۱۷۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۶ 06 August 2024

بافت های فرسوده شهر ایلام باید در محلات مختلف شناسایی و قابلیت ها و ظرفیت های آنها احصاء شود به گزارش تابناک ایلام ؛ نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: یکی از اهداف ما در مجلس شورای اسلامی پیگیری اعتبارات ویژه برای توسعه زیرساخت های استان است که این خود رایزنی و تعامل با مقامات ارشد کشوری و لشگری را می طلبد.

 فریدون همتی تصریح کرد: نشست بسیار خوبی است امیدوارم معاون وزیر راه و شهرسازی و همکاران تلاشگران نگاه توسعه محوری به ایلام داشته باشند و در تعامل با شهرداری ایلام و دیکر شهرداری های استان موضوع رسیدگی به بافت های فرسوده را در دستور کار و نسبت به احیا و توسعه آن اعتبارات لازم را منظور فرمایند.

آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در این دیدار گفت:برنامه ای جامع برای توسعه و احیای بافت های فرسوده در کشور داریم که شهر ایلام در زمره آنهاست.

مدیرکل نظارت بر امور اجرایی شرکت بازآفرینی شهری نیز اظهار کرد:‌ بافت های فرسوده شهر ایلام باید در محلات مختلف شناسایی و قابلیت ها و ظرفیت های آنها احصاء شود تا بر اساس سند تنظیمی و برنامه ی مدونی که سازمان عمران و بازآفرینی تدوین کرده بتوان بافت شهری و سیمای موزون را به مرکز استان ایلام برگرداند.

 ناصری فر تصریح کرد: استراتژی شرکت بازافرینی شهری برای بافت های فرسوده ی شهرهای مختلف کشور خاصه ایلام مدون و هدفمند است و در نظر داریم به اتفاق مسیولین ارشد وزراتی و شرکت بازآفرینی کشور در سفر به استان ایلام موضوع را بررسی کنیم.

در ادامه رییس شورای اسلامی شهر ایلام نیز بیان داشت: علاوه بر بافت های فرسوده در مناطق مختلف شهر ایلام در نظر داریم محلات کمتر برخوردار حاشیه شهر که به شهر ایلام الحاق می‌شود را نیز در برنامه بیاوریم تا نازیبایی در بافت های فرسوده به شکل کامل برطرف شود.

 میرزاد خاطرنشان کرد: تحقق این مهم نیازمند تعامل با مالکین پلاک ها و املاک و یا تشویق و ترغیب آنان از طریق مشوق هایی چون صدور پروانه رایگان و افزایش سطح اِشغال است.

عضو شورای عالی استانها افزود: هدف توانمند سازی بافت های فرسوده شهری و تبدیل آنان از مناطق کمتر برخوردار به مناطق برخوردار و بیشتر برخوردار است.

 در این نشست همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ضمن خوشآمدگویی حضور نماینده استان در مجلس و همچنین شهردار ایلام و رییس شورای اسلامی شهر ایلام اظهار داشت: نگاه ما به تمام مناطق کشور همه جانبه و عام شمول است و تصمیم داریم با سفر به شهرهای مختلف کشور و بررسی چالش و مشکلات آنها خاصه بافت های فرسوده نسبت به توسعه زیرساخت ها،احیا و بازسازی انها اقدام نماییم.

 آیینی خاطرنشان کرد: شهرداری ایلام نسبت به احصا و شناسایی بافت های فرسوده شهری در اسرع وقت اقدام کند و آمار لازم را به کارشناسان ما ارسال کنند تا ما با نسبت به تامین اعتبار و ارائه خدمات به آنان مبادرت ورزیم.

شهردار ایلام اظهار داشت: ملاکین اراضی در نظر داریم و علاوه بر آن به محلات مذکور خدمات عمومی _ اجتماعی، رفاهی _ آموزشی و بهداشتی درمانی و همچنین خدمات شهری و زیربنایی ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از جمله طرح های تشویقی به مالکان و متقاضیان اینست که سطح اشغالی که برای آنان در نظر گرفته می شود ۷۵ درصد ساخت است و همچنین امتیازی که برای طبقات در نظر گرفته شده صدور پروانه تقریبا رایگان است چون که از ۵۰ درصد تا ۱۰۰ درصد ما تخفیف پروانه ساخت داریم که بستگی به همکاری متقاضیان دارد که هرچقدر همکاری بیشتر باشد شهرداری نیز امتیازات را ویژه تر خواهد کرد.

وی اشاره کرد: مثلا در یک کوچه ۸ متری که بنا بر طرح جامع شهری ساخت و سازی انجام شود اگر مالک داوطلبانه خود نیز ۱ متر عقب نشینی کند یعنی در مجموع ۹ متر، در این شرایط یک طبقه دیگر پروانه رایگان می گیرد.

شهردار ایلام همچنین گفت: نظر معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری خیلی مساعد است و در این راه به توسعه بافت های فرسوده شهر ایلام ما را امیدوار کرد که جا دارد از ایشان تشکر کنم.

وی عنوان داشت: شهرداری هایی که بافت فرسوده بیشتری معرفی کنند خدمات متنوع و فراوانی بویژه خدمات عمومی رایگان از جمله به لحاظ آموزشی ساخت مدرسه و مهدکودک و بلحاظ درمانی ساخت درمانگاه و بیمارستان و بلحاظ خدمات شهری پارک و بوستان تفریحی با امکانات ویژه به آنان ارائه می شود.

شهردار ایلام در پایان گفت: از زحمات و تلاش‌ های دکتر همتی نماینده استان که نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی است تشکر می‌کنم و همچنین نگاه ویژه و بی بدیل آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی ایران را ارج می نهم و از لطف و مساعی  ناصری فر مدیرکل نظارت بر امور اجرایی شرکت بازآفرینی شهری ایران و دیگر مدیران مجموعه کمال سپاس و امتنان داشته و از حمایت های میرزاد رییس شورا و اعضای شورای اسلامی شهر ایلام از برنامه ها و همراهی آنان تشکر و ابراز امیدواری می کنم

وی افزود: با استراتژی هدفمند و مدون شرکت بازآفرینی شهری و حمایت دیگر مسئولین، شهر ایلام به شهری توسعه یافته با بافتی موزون و سیمایی چشم نواز تبدیل شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار